NordNews
Avem ce spune

ALARMANT // Peste 50% din apelurile la 112 sunt false. Unii sună pentru a face glume sau pentru a comanda un taxi

Peste 50% din apelurile către operatorii 112 sunt false. Astfel, din cele 2 226 813 de apeluri efectuate în perioada ianuarie-noiembrie curent, 1 143 660 au fost fără character de urgență, arată datele statistice.

Cetățenii formează numărul unic 112 pentru a face glume sau farse, pentru a afla data sau ora, diferite numere de telefoane, adresele sau programele de lucru ale unor instituții publice, graficul mijloacelor de transport, pentru a verifica contul unui operator mobil sau chiar pentru a reclama întreruperi/deteriorări ale unor utilități casnice (gaze, curent electric, apă, TV sau Internet) sau chiar pentru a comanda un taxi.

Pe lângă faptul că apelurile false pun în mai mare pericol viața unor oameni, acestea aduc și pagube materiale. 84,1 de mii de lei, atât scoate statul din buzunar, lunar, pentru apelurile nejustificate la 112.

Apelurile fără grad de urgență blochează activitatea serviciului 112, spun operatorii. Împiedică și reduc viteza de preluare a apelurilor de urgență, prin urmare, timpul de procesare crește, iar echipele de salvare sunt cu un pas mai departe de victimele oricăror tipuri de accident, pentru unii, însă,  fiecare clipă contează.

În 71,51% din cazuri, răspunsul la apelurile de intrare în Sistemul Informațional Automatizat al Serviciului 112, nu depășește cinci secunde, în 91,81% se reacționează în 10 secunde, iar în 96,18%, în 15 secunde. Prin urmare, media de procesare al unui apel real de urgență este de 52 de secunde.

Cele mai solicitante situații pentru intervenția medicală de urgență sunt: hipertensiunea arterială, afecțiunile respiratorii, durerile abdominale, durerile de spate sau cazurile pacienților slăbiți cu simptome neclare.

Cele mai multe intervenții ale poliției sunt înfăptuite în cazurile persoanelor agresive, conflictelor, accidentelor rutiere. În cazul pompierilor, echipa de salvare intervine cel mai des la incendii și la deblocarea ușilor sau a ferestrelor.

Potrivit datelor statistice, în perioada ianuarie – noiembrie 2020, conform categoriilor de vârstă, apelurile recepționate sunt clasificatre în felul următor:

 

Categoria de vârstă(ani)

Numărul solicitărilor 112

0-7

50388

8-18

47341

19-25

43190

26-40

125124

41-55

120077

56-70

209625

70+

137648

 

Totodată, pe parcursul a 11 luni, au fost primate cu 545 de mii de apeluri mai puține decât în perioada similară a anului trecut.

Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 are drept prioritate trierea și filtarea tuturor apelurilor, ca ulterior să fie transmise grupurilor de intervenție operativă: poliției, salvatorilor, ambulanței.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata