NordNews
Avem ce spune

FOTO | O echipă de moldoveni a creat primul vehicul off-road 4×4, sută la sută electric

Cu o denumire sugestivă și caracteristici de nemaivăzut pe piața locală. În Republica Moldova a fost creat primul off-roader în totalitate electric, cu tracțiune 4×4, numit „Hi-Duk” (n.r. – haiduc). Mașina a fost construită de o echipă de moldoveni care și-au făcut studiile la Universitatea Tehnică din Moldova și au continuat să se perfecționeze în SUA și Marea Britanie, scrie agora.md

Echipa pentru dezvoltarea acestui proiect e formată din Oleg Sargu, născut la Străşeni şi absolvent al Georgia Institute of Technology din SUA, şi Maxim Conoplin, absolvent al Coventry University din Marea Britanie. Oleg a lucrat 12 ani în SUA în domeniul marinei mecanice şi logisticii, iar Maxim a lucrat în echipa fostului designer-şef Volvo Cars, Steve Harper, care îşi crease o companie proprie în Marea Britanie.

FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Sursa scrie că Hi-Duk nu e un SUV civil, cu care să călătoreşti cu familia la drum lung, ci un offroader creat pentru munci grele. Vehiculul are gardă la sol de 23 cm şi e echipat cu roţi de offroad. Dimensiunea anvelopelor e de 205/75 R 15, iar lungimea totală a lui Hi-Duk e de 3.32 metri, cu un ampatament de 2.42 metri.

FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Mașina are tracţiune integrală, având două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care pune în mişcare acea puncte, motoarele fiind dirijate centralizat de către un controller. Acesta are grijă ca ambele punţi să fie motrice întotdeauna, într-un raport de 50:50.

Ambele motoare au putere nominală de câte 15 kW, ceea ce înseamnă că în mod normal HiDuk livrează un total de 41 CP. Motoarele, însă, au regim de peak power pe perioadă mai scurtă, când pot livra putere dublă, astfel încât, la un kickdown sau la o pornire de pe loc pe dealurile unei podgorii de vin, de exemplu, Hi-Duk are capacitatea de a livra până la 82 CP.

FOTO: Igor Belostecinic/Facebook

Hi-Duk dezvoltă o viteză maximă de cca 40 km/h. Dar mult mai importantă e sarcina utilă pe care o poate lua la bord, adică greutatea pe care o poate transporta în bena sa: 600 kg. Sarcina efectivă utilă ar fi mult mai mare, pentru că totul e construit cu grad mare de rezervă, dar 600 kg ar fi perfect suficienţi pentru cele mai dificile munci, pentru care e conceput Hi-Duk-ul moldovenesc.

Preţul final ar depinde de volumul de producţie. Inițial, mașina ar costa 25.000 euro, însă dacă ar exista siguranţa unor comenzi mai mari sau a unor investiţii, atunci preţul per unitate ar scădea semnificativ, până la 12.000-15.000 de euro.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata