NordNews
Avem ce spune

“La început, nu credeam că voi fi ajutat”: Cum în Republica Moldova au fost susținuți șoferii de taxi, trecuți prin Covid

În 2020, serviciul Yandex Go a lansat fondul de ajutor financiar pentru parteneri.  Programul este accesibil și acum, iar beneficiarii lui sunt șoferii care au suferit de Coronavirus.

Fondul este unul comun, pentru 8 țări, iar mărimea lui este de 6 milioane de euro. Din momentul lansării programului, peste 50 de șoferi, din diferite companii de taxi din Republica Moldova, au primit compensații pentru timpul petrecut în carantină, în urma infectării sau după contact cu un bolnav de Covid.  Programul este eligibil pentru toți cei care colaborează regulat cu serviciul Yandex Go și își onorează comenzile cel puțin câteva ore pe zi.

 

 

 

“Lucrez de mult timp cu aplicația Yandex Go, deja de patru ani”, povestește Vladimir Bordian, șofer al companiei de taxi Matador. “Știam de ajutor pentru că ne veneau mesaje despre susținerea șoferilor în pandemie. Atunci când m-am îmbolnăvit, am anunțat compania mea că sunt nevoit să stau acasă. Ulterior, m-am adresat serviciului Yandex Go pentru a beneficia de asistență, conform programului. La început nici nu credeam că voi primi ajutor”, afirmă Vladimir.

Asistența financiară este stabilită în funcție de numărul comenzilor executate într-o zi și reprezintă jumătate din profitul mediu zilnic încasat de şofer în ultima jumătate de an.  Suportul este calculat pentru 14 zile de boală sau carantină.

“Sincer, eu sunt foarte recunoscător și satisfăcut de serviciu. Am văzut multe: am absolvit Institutul de Relații Internaționale, am lucrat în diferite domenii și afaceri. Am creat chiar și un partid politic. Vreau să vă spun că rar se întâmplă să găsești la o companie o astfel de abordare umană față de partenerii săi. Mai ales când vine vorba de ajutor financiar. Nu am auzit de o experiență similară la alte servicii”, a precizat Vladimir Bordian.

“Ca și om, interesat de ezoterism, sunt convins că atunci când nu doar primești dar și oferi, în viitor, generozitatea ta este răsplătită cu bunăstare și prosperitate”, a mai adăugat șoferul.

Vladimir a primit o compensație în mărime de 6800 de lei. Potrivit lui, banii i-au fost de mare ajutor în perioada dificilă a bolii.

“Atunci când am fost bolnav, am rămas fără lucru pentru două săptămâni. Este o lovitură mare pentru bugetul familiei. Dar, datorită acestor bani, eu am reușit să compensez toate cheltuielile – medicamentele, hrana și plata serviciilor comunale”,  susține șoferul.

Colegul lui Vladimir, Sergiu Jecev, angajat al companiei Top Taxi a primit o compensație de 3580 de lei.

“Ei sunt bravo! Știu despre ce spun, doar lucrez cu aplicația deja de câțiva ani. Și colegii mei s-au adresat la ei și la fel au primit compensații”,  afirmă Sergiu Jecev. “Când m-am îmbolnăvit, am anunțat conducerea companiei despre compensație, le-am scris și celor de la suport tehnic. Mi-au cerut un set de documente, iar eu le-am trimis imediat. M-au asigurat că adresarea mea va fi examinată și voi fi anunțat în ce măsură sunt eligibil pentru a beneficia de ajutor. Deja într-o săptămână soldul meu a fost suplinit..

Țin să precizez că sunt unicul invalid de grupa a doua șofer de taxi din Chișinău. Am o articulație artificială în șold. Din acest motiv mereu port o cârjă în mașină. Sigur că pasagerii sunt uimiți, dar eu mereu le spun că eu conduc mașina cu mult mai bine decât merg. Apropo, banii pe care i-am primit au fost de mare ajutor!”, a conchis Sergiu Jecev.

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata