NordNews
Avem ce spune

Lista membrilor Comisiei pentru Situații Expecționale: doar un singur reprezentant din Sănătate

De la 1 aprilie, în R. Moldova este instituită stare de urgență pentru 60 de zile, 1 aprilie – 30 mai 2021, în legătură cu situația epidemiologică prin infecția cu COVID-19. O decizie în acest sens, la solicitarea „unui grup de deputați” a fost aprobată miercuri, 31 martie, în Parlamentul de la Chișinău de către 52 de deputați PSRM, „Șor” și cei din Pentru Moldova, transmite zdg.md. 

În timpul stării de urgență, toate deciziile cu privire la măsurile și restricțiile care urmează să fie impuse vor fi luate de către Comisia pentru Situații Excepționale a R. Moldova și vor intră în vigoare din momentul emiterii.

Potrivit legii Nr. 212 din 24.06. 2004, „starea de urgență”, în cazul declarării stării de urgenţă, fapt ce impune necesitatea prevenirii, diminuării şi lichidării consecinţelor acestora, planificarea, organizarea şi coordonarea activităţii de aplicare a măsurilor impuse revin Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a Republicii Moldova, iar coordonarea aducerii la îndeplinire a măsurilor de rigoare revine Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale, local – Ministerului Afacerilor Interne şi Serviciului de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova.

În actuala Comisie pentru Situații Excepționale (CSE) care trebuie să vină cu măsuri restrictive pentru depășirea crizei epidemiologice se regăsește un singur reprezentat al Ministerului Sănătății. Este vorba de Secretara de Stat, Tatiana Zatîc.

Pe lista membrilor CSE se regăsesc membri ai Cabinetului de miniștri în exercițiu, secretari de stat și directori ai mai multor instituții.

Lista completă a membrilor Comisiei pentru Situații Excepționale (ministerele care au rămas fără conducere sunt reprezentate de către secretari de stat):

  1. Prim-ministrul interimar Aureliu Ciocoi
  2. Viceprim-ministra interimară pentru Reintegrare, Olga Cebotari
  3. Ministrul interimar de Interne, Pavel Voicu
  4. Ministrul interimar al Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Ion Perju
  5. Ministra interimară al Educației, Culturii și Cercetării, Lilia Pogolșa
  6. Ministrul interimar al Justiției, Fadei Nagacevschi;
  7. Ministrul interimar al Apărării, Victor Gaiciuc
  8. Secretarul general al Guvernului, Liliana Iaconi
  9. Ministrul Economiei și Infrastructurii/ secretara de stat, Lilia Palii
  10. Ministrul Finanţelor/ secretara de stat Tatiana Ivanicichina
  11. Ministrul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Social/ secretara de stat Tatiana Zatîc
  12. Directorul general al Agenției Relații Funciare și Cadastru, Anatolie Ghilaș
  13. Directorul general al Agenției Rezerve Materiale, Gheorghe Tretiacov
  14. Directorul Agenției „Moldsilva”, Dumitru Cojocaru
  15. Procurorul general, Alexandr Stoianoglo
  16. Directorul Centrului Național Anticorupție, Ruslan Flocea
  17. Directorul Serviciului de Informații și Securitate, Alexandr Esaulenco
  18. Șeful Inspectoratului General pentru Situații de Urgenta al Ministerului Afacerilor Interne, Mihail Harabagiu
  19. Președintele Academiei de Științe a Moldovei, Ion Tighineanu
  20. Bașcana UTA Gagauzia, Irina Vlah
  21. Directorul general al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică, Veaceslav Untilă
  22. Director al Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, Liviu Oboroc
  23. Președintele Consiliului de Administrație SA „Moldovagaz”, Vadim Ceban
  24. Directorul general al ÎS „Moldelectrica”, Ghennadi Dimov

Pe perioada stării de urgență, Comisia pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova poate emite dispoziții în vederea punerii în executare a următoarelor măsuri: 

  • 1) instituirea unui regim special de intrare și ieșire din țară;
  • 2) instituirea unui regim special de circulație pe teritoriul țării;
  • 3) introducerea regimului de carantină și luarea altor măsuri sanitaro-antiepidemice obligatorii;
  • 4) stabilirea unui regim special de lucru pentru toate entitățile;
  • 5) interzicerea desfășurării adunărilor, manifestațiilor publice și a altor acțiuni de masă;
  • 6) dispunerea, la necesitate, a raționalizării consumului de alimente și de alte produse de strictă necesitate;
  • 7) coordonarea activității mijloacelor de informare în masă privind:
  • a)  informarea populației despre cauzele și proporțiile situației excepționale, despre măsurile întreprinse pentru prevenirea pericolului, lichidarea urmărilor acestei situații și protecția populației;
  • b) familiarizarea populației cu regulile de comportare în timpul situației excepționale;
  • c)  introducerea unor reguli speciale de utilizare a mijloacelor de telecomunicații;
  • 8) modificarea procedurii de numire în funcție și de destituire a conducătorilor agenților economici și ai instituțiilor publice;
  • 9) interzicerea demisiei lucrătorilor, cu excepția cazurilor prevăzute de actele normative, pentru această perioadă;
  • 10) chemarea cetățenilor pentru prestări de servicii în interes public în condițiile legii;
  • 11) efectuarea, în modul stabilit de lege, a rechizițiilor de bunuri în scopul prevenirii și lichidării consecințelor situațiilor care au impus declararea stării de urgență;
  • 12) efectuarea altor acțiuni necesare în vederea prevenirii, diminuării și lichidării consecințelor pandemiei de coronavirus (COVID-19).

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata