In pofida unor relatări triumfaliste, cel mai mare proiect de renovare a Caâăilor Ferate din Moldova (CFM) bate pasul pe loc. Astfel, întreprinderea de stat așa și nu a reușit nici până azi să selecteze furnizorul de locomotive noi și nici nu e în stare să valorifice un credit de circa o sută de milioane de euro, scrie mold-street.com.
Un control efectual de Curte de Conturi la CFM a scos la iveală faptul că întreprinderea a plătit deja comisioane de circa 560.000 de euro (aproape 11 milioane lei) pentru că a tergiversat valorificarea împrumutului acordat de Banca Europeana pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Banca Europeana de Investiții (BEI) pentru modernizarea infrastructurii feroviare.
Cine a blocat timp de doi ani semnarea unui contract de credit.
In special e vorba de achiziția locomotivelor, procedura inițiată mai mult de un an în urma și care înca nu s-a finalizat. Asta deși acordul de credit dintre Republica Moldova si BERD pentru finanțarea modernizarii Caii Ferate a fost semnat încă pe 14 noiembrie 2014, adica trei ani și jumatate în urmă. În 2015 acest acord a fost ratificat de Parlament și după aceasta banii puteau fi accesați de către Calea Ferata. Urma însă o procedură de semnare și a unui contract între CFM si BERD, doar ca aceasta a fost tărăgănată timp de doi ani.
Mold-Street: Calea Ferată nu a cumpărat locomotive noi, dar deja există riscul că nu le va putea plăti
