NordNews
Avem ce spune

Republica Moldova se află la coada topului european în ce priveşte puterea de cumpărare

Republica Moldova se află pe penultimul loc al clasamentului puterii de cumpărare în Europa. Potriviy datelo studiului GfK Purchasing Power Europe 2020, în spatele Republicii Moldova se află doar Ucraina. Studiul a fost realizat pe 42 de ţări ale bătrânului continent, scrie tvrmoldova.md. 

În acest sens, studiul arată că Liechtenstein, Elveţia şi Luxemburg au cel mai mare venit net disponibil, în timp ce Kosovo, Republica Moldova şi Ucraina au cel mai mic venit.Per ansamblu, locuitorii din Liechtenstein au puterea medie de cumpărare de 64.240 euro, de peste 37 de ori mai mare în comparaţie cu cea a ucrainenilor. Următoarele ţări incluse în top sunt Elveţia şi Luxemburg, cu venituri nete/cap de locuitor de 41.998 de euro, respectiv de 34.119 euro.
România se află pe locul 31, cu o putere de cumpărare aflată cu 60% sub media europeană.La nivel general, europenii au la dispoziţie puţin sub 9,5 trilioane de euro, în 2020, iar puterea medie de cumpărare pe cap de locuitor arată o scădere de aproape 5,3%, comparativ cu anul trecut, tendinţă care poate fi atribuită în principal răspândirii COVID-19 şi impactului economic rezultat, susţin realizatorii studiului.Studiul întocmit de GfK conţine şi Indexul de Impact Corona, ce reflectă efectul COVID-19 asupra ţărilor europene şi prin care s-a calculat măsura în care au suferit ţările europene ca urmare a efectelor pandemiei.Astfel, Liechtenstein şi Elveţia au suferit cel mai puţin ca urmare a crizei sanitare.De asemenea, în Islanda şi Norvegia, ţări care ocupă locurile patru şi a cinci în clasamentul puterii de cumpărare, Indexul de Impact Corona este cu 58%, respectiv, 63% mai mare în comparaţie cu media europeană. Ambele ţări au fost grav afectate de pandemia de coronavirus, unul dintre motive fiind devalorizarea monedelor naţionale faţă de euro. Ultimul loc dintre cele 42 de ţări din clasament este deţinut de Turcia, unde Indexul este de peste 2,8 ori mai mare decât media europeană.”GfK Purchasing Power Europe 2020″ este disponibil pentru 42 de ţări europene cu detalii până la nivel de municipalităţi şi coduri poştale, cu detaliere a datelor despre locuitori şi gospodării, precum şi hărţi digitale.
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata