NordNews
Avem ce spune

Sfaturi (in)utile// Cum să evităm obezitatea

Pentru a evita riscurile provocate de starea de obezitate, este necesar să urmăm câteva reguli simple, un regim de alimentație corect și util.
Ce este indicat să mâncăm:
O masă zilnică sănătoasă ar trebui să conțină supe din carne de pui și un pește slab. Astfel, asimilăm cantitatea necesară de fier, fără pericolul de îngrășare.
De asemenea, sunt recomandate cât mai multe lactate – pentru calciul din organism (lapte, iaurt, brânză). Evitați produsele sintetice, precum margarina.
Nu în ultimul rând, folosiți cât mai multe fructe și legume! Astfel, obținem vitamine naturale și zahărul de care avem nevoie.
 
Ce ar trebui să evităm:
Pentru a preveni apariția obezității, trebuie să ne oprim din a mai mânca prea multă pâine, paste făinoase, griș și biscuiți. Acestea conțin extrem de multe lipide, care duc la îngrășare excesivă. O alimentaţie dezechilibrată duce la formarea unui ţesut adipos sub piele, în musculatură şi în organe.
În plus, renunțați la obiceiul de a ronțăi ceva între mese. Nu fac decât să vă dea poftă de zahăr și să contribuie la agravarea stării dumneavoastră.
 
Alte sfaturi:
Respectați, pe cât de posibil, mesele principale la ore fixe. Știm că e greu să citiți că cina trebuie mâncată la 7 seara, în condițiile în care abia pe la 8 seara ajungeți acasă. Totuși, asta nu vă împiedică să stabiliți un program familiei dumneavoastră în funcție de nevoile fiecăruia.
Cel mai indicat este să stabiliți cinci mese mici pe zi, pe care să le urmați. Astfel, digestia va fi mai ușoară, iar excesul de grăsimi va scădea.
Fiți atent la surplusul de calorii consumate în fiecare zi. În mod normal, o femeie are nevoie de aproximativ de 1900 de calorii pe zi, iar un barbat – cam de 2500. Caloriile se calculează în funcție de greutatea fiecărei persoane (circa 30 de calorii la un kilogram de greutate a corpului).
 
Riscurile obezității:
În urma obezității, atât copiii, cât și adulții, încep să aibă probleme cu articulațiile și cu oasele. De asemenea, poate să apară hipoventilația – stare ce duce la amețeli, energie scăzută și, în cazuri grave, la infarct miocardic.
Pe lângă problemele fizice, există riscuri și la nivelul psihic: dureri de cap, depresie, o slabă încredere în sine, incapacitate de muncă etc.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata