NordNews
Avem ce spune

Și-a cumpărat mașină Tesla cu 14 mii de euro: Cum explică un șef de la CNA achiziția

Iurie Ciorba, șeful adjunct al Direcției Combatere a Corupției a CNA și-a luat anul trecut un autoturism de model Tesla model S pe care îl evaluează cu 280 de mii de lei, circa 14 mii de euro. Pe site-ul mobile.de, unul dintre cele mai mari portaluri de vânzări de mașini, prețurile unui astfel de model pornesc de la 24 mii de euro în sus, relatează Ziarul de Gardă

Ofițerul CNA a confirmat achiziția, menționând că pentru asta a fost nevoit să vândă două terenuri și un autoturism. Mai mult, el ar fi achiziționat Tesla fiind avariată, iar astfel prețul ar fi mai mic decât pe piață.
În ultima sa declarație de avere și interese personale, Iurie Ciorba, șeful adjunct al Direcției Combatere a Corupției a CNA indică o achiziție nouă și rară pentru Republica Moldova, un autoturism electric Tesla de model S din 2014. Față de anul trecut, familia demnitarului rămâne tot cu treii mașini, doar că din declarația din 2019, dispare o Toyota Rav4 din 2012 care era înscrisă pe numele soției sale, Luminița Ciorbă.
Anterior, demnitarul spunea că acea Toyota ar fi fost procurată de tatăl său din banii fratelui său și că, în timp, planifica să o răscumpere fiindu-i oferită în folosință, mai scrie sursa citată
Ofițerul CNA a confirmat achiziția: „Automobilul aparține familiei mele și a fost cumpărat din banii obținuți din vânzarea a două terenuri și a unui automobil mai vechi. Toată această informație este publică, pentru că se regăsește în declarația mea de avere. În plus, automobilul a fost cumpărat în stare avariată, respectiv și prețul a fost mai mic decât cel de piață. Și această informație este în declarație”, a declarat Iurie Ciorba pentru Ziarul de Gardă.
Potrivit mobile.de, prețul unei astfel de mașini pornește de la 23 de mii de Euro, avariată și poate ajunge să coste, în funcție de parcurs peste 60 de mii de Euro. Fiind un autoturism relativ nou și extrem de tehnologizat, în caz de avarii grave, el nu poate fi reparat în Republica Moldova fiind necesar un service specializat. Asta pentru că mașina are un sistem unic de gestiune și în caz de stricăciuni, mașina se blochează și poate fi repornită doar de compania Tesla și reprezentanțele sale. Orice altă intervenție din afara Tesla, este considerată ilegală.
Citește mai mult aici.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

"
"