Compania SpaceX a lansat joi primii 60 de sateliţi din proiectul său Starlink, cu scopul de a crea o reţea spaţială de internet de mare viteză, relatează agerpres.ro.
Lansarea sateliţilor la bordul unei rachete Falcon 9 a avut loc de la baza Cape Canaveral din statul american Florida la ora locală 22:30 (02:30 vineri GMT). După aproximativ o oră de la lansare, Falcon 9 a plasat pe orbită cei 60 de sateliţi. Aceasta a fost a treia tentativă de lansare a rachetei după ce condiţiile meteo nefavorabile au obligat suspendarea primelor încercări.
Obiectivul SpaceX, companie deţinută de Elon Musk, este acela de a crea prin lansări viitoare o constelaţie de sateliţi care să furnizeze internet la viteze de broadband (bandă largă) pentru întreaga planetă.
Sateliţii vor orbita la o altitudine cuprinsă între 340 şi 1.150 de kilometri deasupra suprafeţei Terrei, mult mai aproape decât cei 35.400 de kilometri la care zboară sateliţii ce oferă în prezent acest serviciu la o viteză de conexiune mai scăzută decât cea prevăzută de proiectul Starlink.
Implicarea în piaţa de internet a SpaceX, companie dedicată în principal transportului aerospaţial de aprovizionare pentru NASA şi companii private, are ca scop final finanţarea ajungerii primului om pe Marte, marea dorinţă a lui Elon Musk.
Se estimează că afacerea de internet ar putea aduce companiei SpaceX venituri de 30 de miliarde de dolari anual, mult mai mult decât cele 3 miliarde produse actual de transportul spaţial cu rol de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS).
Prin lansarea de joi, SpaceX s-a înscris oficial în cursa pentru crearea unei reţele proprii de acest tip, intrând în competiţie directă cu companii precum OneWeb – care în februarie a lansat primii săi sateliţi – Telesat şi Blue Origin, deţintă de actualul patron al Amazon, Jeff Bezos.